Generic selectors
Search in content
Post Type Selectors

Dragskär midsommar 2022

Även i år firade vi midsommarhelgen på och kring Dragskär mellan Oskarshamn och Figeholm. I år i soligt och lite väl varmt väder. Gott klipphäng,

Onsdagspaddling med grillning

Det kom ett upprop inför veckans onsdagspaddling med ÄSSS och det innehöll korv. Korv är gott, paddling är fint och kombon med trevliga paddelkamrater lät

Onsdagspaddling

Igår tog vi oss in för onsdagspaddling med ÄSSS igen. Lite grått hemma men soligt i ängelholm. Ett tiotal paddlare på plats. Några tog en

Onsdagspaddlingmajpemiär

Oj, vilken tidig månadspremiär. Senaste månaderna har vi bara fått till en paddling per månad och då ofta i slutet av månaden 🙂 Igår blev

Valborg på Rönneå

Det där med att paddla kajak flera gånger per månad som vi höll på med tidigare år verkar inte vara vår grej längre 😉 Idag

Marspremiärpaddling

Man vet att man paddlar alldeles för sällan när marspremiären sker i slutet av månaden. Tur vi är vana vid att vara sena 😉 Blev

Lördagsmys i solnedgången

Igår var en grymt fin dag hemomkring. Några i ÄSSS/BBKS hade planer på en tur till Hallands väderö och vi var nog lite sugna men

Årspremiär 2022

Idag tog vi oss årets första paddling. Blev på Skälderviken vid Ängelholm. Plockade ut kajakerna ur ÄSSS container och tog en runda ut mot Skepparkroken/Magnarp.

Här finns ett urval av våra kajakutflykter. Ovan några av de senare och nedan ett större antal slumpade ur arkivet. Vill man spana på kajakloggboken i mer kronologisk ordning finns det här: https://www.kajak.nu/category/logg/

Under Årssammanfattningarna går det att hitta lite sammanfattningar från våra olika kajak- och uteår. Ibland blir det även en månadssammanfattning.

Vi har även samlat några inlägg under utflyktsfavoriterna

När vi började paddla var det för att komma ut och få frisk luft, efter ett par år var visst kilometrarna viktigt, ett tag rollade vi och övade räddningar och teknik mycket, ett tag våg- och buspaddlade vi en del. Sen tog naturen och att vara ute över igen precis som i början.

Kullaberg en solig aprildag

Idag blev det en sväng vid Kullaberg. Arild till Mölle med kajak och sen promenad tillbaka. Finfint väder, lite småvågor på norrsidan gjorde snirklandet skojigt.

En kajaktestdag i Båstad

Idag har vi testat lite kajaker med tidnigen Paddling i Båstad. Kul, & trevligt och skoj att testa lite nya avlånga saker. Uppehåll och lite

MKK Bassängträning

Var nere i Malmö och deltog i Malmö Kanotklubb bassängövningar, Mycket trevligt! Fick även chansen att testa Björn Thomassons nya starkt grönlandsinspirerade kajak. Kajaken ser

Midsommar på Dragskär 2016

Vi firade midsommarhelgen på Dragskär söder om Figeholm. Gött häng på finfina hällar vid finfin stuga i finfint sällskap. Dessutom i finfint väder. Finfint helt

Havsörnspaddling 2007

Som vanligt i slutet av november: Kenneth bjöd in till Havsörnspaddling i skånes enda skärgård vid Tosteberga strax norr om Åhus.

Skälderviksmoln

Lite grått mest hela dan igår men lagom till vi tänkte ta en paddelsväng på Skälderviken sprack det upp. Det gjorde inget. Go runda bortåt

Rävholmsträffen 2008

Första helgen i september är det, som vanligt, Rävholmsträffen. En träff öppen för alla, på Stora Rävholmen i göteborgs södra skärgård. Glöm nu inte det

Hallands väderö 16 juni

Jag & Pia tog en sväng runt Hallands väderö idag. Lagom varmt (16°) när vi startade i Torekov i förmiddags, skitvarmt när vi kom tillbaka

Arbetshelg på Valö

Eftersom Pia lovat bort sig på annat sjösatte jag själv på GKF. Paddlade ut i högsommarvärme, stannade en stund hos Escape för lite glasspåfyllning, tjöt

Arbetshelg med GKF

Förra helgen var det arbetshelg på Valö. Vi drog dit en sväng, har inte varit på Valö sedan november… Sjösatte på GKF på torsdagens eftermiddag,

Slädömys

Slädöhelg i november

Vi kom loss ur soffan vid tiosnåret i fredags och satte i kajakerna på stranden i Kuggeboda, Listerby skärgård, tre timmar senare. Lite disigt men

Västersjön 081123

Förmiddagen ägnades åt promenader och lite hemmapyssel men på eftermiddagen tog vi en sväng på Västersjön.

Skälderviken & lite Vallåsen

Idag började vi dagen med några timmar på Vallåsen, lite hårt i backarna från början men de mjuknade snabbt i stigande temperatur. Gött häng i

På väg tillbaka i solnegångsljuset

Hallands väderö i finväder

Kenneth hojtade till och var sugen på en sväng till Hallands Väderö. Och vi var väl inte så värst svårövertalade 😉 Sjösatte i Torekov vid

Blått som tusan

Finfint på Västersjön

Efter en go tur på bergscykeln i morse ”behövdes” ett par timmars soffsurf. Men sen var det ju riktigt sommarväder och läge för lite friskluft

Vänern 2005, 62km

KristiFlygarehelgen (to-sön) har tillbringats i norra Vänern med Tjörns kajakklubb. Vi var en stor grupp på cirka 20 deltagare men det gick bra ändå. Bäver

Skön morgon på sydsidan av Östra Bokö

Tältpremiär i Blekinge

Inte för att vi brukar vara ute och tälta så mycket under vintern, men en och annan vinternatt brukar det ändå bli hemomkring, på paddling

Rönneå efter solen

Vilken dag! Novembervädret visade sig verkligen från sin bästa sida trots att det inte var minusgrader. På förmiddagen hade vi fullt upp med skogspromenader och

Erik ute vid Kullabergs spets

Kullaberg i soligt decemberväder

Jag, Pia och Magnus tog en sväng från Mölle, längs med Kullabergs sydsida. Strålande solsken och nordlig vind gav en lugn och stilla färd ut

Bassängträning

Idag åkte jag & Pia på bassängträning i Ängelholm. Har slarvat med det denna säsongen, det var nog i mars förra året vi var med

kajaknördar testar kajaker

I senaste numret av Outside är två kajaknördar med och testar kajaker tillsammans med Outsides representanter Jonas Hollander och Patrik Adaktusson. 16 snabba havskajaker säger

Varm och go Valörunda

Förra torsdagen stack vi upp till Göteborg för att ta oss ut till Valö. Var skapligt tidiga hemifrån så inte så mycket folk på GKF

Västersjön 090526

Blev en förmiddagstur på Västersjön idag. Varmt och skönt. Klarblå himmel vid start, lite mer dis efterhand. Tog ett dopp innan hemfärd, nu svalkar snart

Listerby 18-20 april 2008

Det är ju så himla skönt att komma ut. Men vi var inte så pigga när vi körde mot Listerby i fredags kväll och Pia

En kortis i Blekinge

Vi hade stor tältabstinens så vi tog en kortrunda borta i Blekinge fredag till lördag. Åsså hade vi ju lite nytt att prova.

Kullaberg, 19km

Jag, Pia och Magnus H tog en sväng vid Kullaberg. Startade i Arild, paddlade ut och rundade spetsen, vände och tog långfika/lunch vid Kullalå, fin

Fyrsidan

Arbetshelg på Valö

Fredag vid lunchtid lyckades vi komma ur soffan och begav oss norrut mot Göteborg och GKF. På schemat stod: Arbetshelg på Valö.

Fredagsmys på västersjön

Länge sen vi tokshoppade nån ny kajak men igår hämtade vi en ny till flottan. Ny för oss alltså, kajaken som är en VKV 101 är

Johan LInder på väg ut i vågorna för surfpaddling i Klitmøller

“Bara” 280 centimeter

Ojojoj. Vi ska till Klitmøller i danmark i helgen och surfa lite med kajakerna. Vi kikar lite på vind och vågprognoserna här: http://magicseaweed.com/Klitmoller-Surf-Report/161 Igår gissade

Finkväll på Skälderviken

Gött med lite ytvattensomrörning på Skälderviken. Fin kväll och fin solnedgång på vattnet. Bilderna tagna med iPhone 5 i ett Lifeproof-fodral och har varit inne