
Igår och idag har jag varit på och kring Ven. Jag & Pelle Estborn tog en runda ut och runt ön, bodde över en natt på campingen och tog oss sen tillbaka till Ålabodarna igen.
Lite skumpig utresa igår. Pelle tyckte det var Hawaiivågor, men de var nog snäppet mindre 😉
Lite promenerande, vandrade, käkande och allmänt turistande. Ven är fint och än så länge är det inte högsäsong, i alla fall inte på vardagarna verkar det som. Blev bland annat fantastisk god lunch på Turistgården.














En riktigt skön tur med mestadels finväder.
Vill man inte paddla till Ven kan man t.ex. ta färja från Landskrona.
Pelle skrev en artikel till Utemagasinet där denna turen låg som grund.


Hej!
Jag skriver en bok om utflyktsmål i Skåne och hittade till din bild av Kyrkbacken på Ven. Jag saknar en bild av den byn och undrar om jag skulle kunna få använda din? Tacksam för snabbt svar eftersom jag är ute i sista sekunden…
Mvh/ Valle Westesson
Hej!
Det borde vara lösbart. Jag mailar dig.
/erik