
Kamera har nog de flesta med sig ut, det är alltid trevligt med lite bilder för att komma ihåg för egen skull och/eller för att dela med sig av andra. Har man en vattentät kamera blir det troligare lite bilder från kajaken på vattnet. Dessutom är de flesta vattentäta kameror lite stöttåliga och man behöver därför inte vara jätteförsiktig med dem. De tål även sand, damm och grus bättre och funkar bättre som strand- och badkameror.
Det finns såklart massor att välja på men jag tror Canon Powershot D20 och Panasonic Lumix DMC FT-4 är de som är vettigast kajak- och äventyrskameror nu. Perfekta som julklapp till en själv eller andra 🙂


