Fler...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Skitsnack om andra – sämsta reklamen

Foto av författare

By Erik Sjöstedt

Prata skit om andra och/eller andra produkter är nog ett av de absolut sämsta sätten att göra reklam på. Eller att försöka få någon annan att bli intresserad dig/dina produkter.

Trots det är det vanligt.

Man träffar då och då på försäljare som, istället för att prata om sina egna produkter, ägnar tid åt att berätta hur dåliga andras produkter är. Mycket märkligt. För de flesta hamnar den typen av beteende inte på topplistan.

Det här tycker jag man stöter på här och där och inom alla branscher, både som privatkund när man ska köpa något men även inom företagandet. Jag jobbade några år inom fotobranschen och friluftsbranschen och det förekom såklart där med.

Samtidigt blir de flesta imponerande av pålästa försäljare som kan prata för sina varor, är pålästa både på fakta och funktion, kanske även om historia och framtid och som gärna har lite aning om vad som händer inom sitt område.

Skitsnack om andra är såklart också väldigt vanligt och också väldigt märkligt egentligen. Ju mer osäker man är på sig själv desto vanligare verkar det vara att man har behov av att snacka skit och beklaga sig om andra.

Lämna ett svar